Taakveld | Lasten | Baten | Lasten | Baten | Lasten | Baten | Saldo | |
Werkelijk | Werkelijk | Begroting | Begroting | Begroting | Begroting | Begroting | ||
2018 | 2018 | 2019 | 2019 | 2020 | 2020 | 2020 | ||
3 Economie | 4.536 | -4.006 | 4.837 | -3.741 | 10.565 | -8.763 | 1.802 | |
3.1 Economische ontwikkeling | 444 | -44 | 613 | 0 | 994 | 0 | 994 | |
3.2 Fysieke bedrijfsinfrastructuur | 2.084 | -3.174 | 2.858 | -3.007 | 7.920 | -7.736 | 184 | |
3.3 Bedrijvenloket en bedrijfsregelingen | 859 | -371 | 468 | -347 | 739 | -590 | 149 | |
3.4 Economische promotie | 1.148 | -417 | 899 | -387 | 912 | -437 | 475 |
Bedragen * 1.000 euro
Verschillen
3.1 Economische ontwikkeling
Het verschil aan de lastenkant hangt vrijwel volledig samen met de toerekening van apparaatskosten aan de taakvelden. Deze is gewijzigd als gevolg van de organisatieontwikkeling en de invulling van diverse personele taakstellingen.
3.2 Fysieke bedrijfsinfrastructuur
De begroting van de grondexploitatie is gebaseerd op uitgangspunten zoals gehanteerd bij de jaarverantwoording 2018. De exploitatie grondbank is geactualiseerd, waarbij 100 procent kostendekkendheid het uitgangspunt blijft.
3.3 Bedrijfsloket en bedrijfsregelingen
Als gevolg van onze bijdrage aan de Regiodeals en het Twents fonds voor vakmanschap is er ten opzichte van 2019 sprake van ongeveer 370.000 hogere lasten op dit taakveld. De bijdrage voor het jaar 2019 wordt verwerkt via de najaarsrapportage. Het verschil aan de baten kant met ingang van 2020 wordt veroorzaakt door de administratieve door-belasting van de rentekosten van de aan IGM door-verstrekte geldleningen. Hier staan op taakveld 0.5. Treasury lagere baten tegenover.
3.4 Economische promotie
De raming van de opbrengsten de toeristenbelasting is op basis de realisatie in eerdere jaren met 50.000 euro opgehoogd.