Taakveld | Lasten | Baten | Lasten | Baten | Lasten | Baten | Saldo | |
Werkelijk | Werkelijk | Begroting | Begroting | Begroting | Begroting | Begroting | ||
2018 | 2018 | 2019 | 2019 | 2020 | 2020 | 2020 | ||
2 Verkeer en vervoer | 11.234 | -1.069 | 11.838 | -705 | 12.494 | -780 | 11.715 | |
2.1 Verkeer en vervoer | 8.134 | -885 | 8.088 | -550 | 9.603 | -525 | 9.078 | |
2.2 Parkeren | 2.820 | 0 | 3.557 | 0 | 2.690 | -46 | 2.644 | |
2.3 Recreatieve havens | 67 | -11 | 53 | -15 | 81 | -15 | 66 | |
2.4 Economische havens en waterwegen | 177 | -173 | 141 | -140 | 121 | -194 | -73 | |
2.5 Openbaar vervoer | 36 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Bedragen * 1.000 euro
Verschillen
2.1 Verkeer en vervoer
In deze basisbegroting wordt een vergelijking gemaakt tussen de voorliggende begroting 2020 en de begroting 2019 na vaststelling van de voorjaarsrapportage. In de voorjaarsrapportage 2019 was de Nota Kapitaalgoederen (NKG) nog niet verwerkt. Dit verklaart grotendeels het verschil aan de lastenkant. Voor het overige wordt het verschil met name verklaard door het weer op niveau brengen van de stelposten voor kapitaallasten. In 2019 zijn deze stelposten gedeeltelijk ingezet maar voor 2020 hebben deze stelpost weer de volle omvang.
2.2 Parkeren
De lagere lasten worden voor 300.000 euro veroorzaakt door de vrijval van de bijdrage van voormalig Stadstoezicht BV aan de pilot 2 uur gratis parkeren. Het verschil wordt verder bijna volledig verklaard door toerekening van apparaatskosten aan de taakvelden.
2.4 Economische havens en waterwegen
Op basis van de realisatie in 2017 en 2018 kan de verwachte opbrengst uit havengelden met 50.000 euro naar boven worden bijgesteld.